1 września 2023

Ponad milion kilometrów przejechanych w Berlinie przez Toyoty Mirai

Pilotażowy projekt H2 Moves Berlin

H2 Movers Berlin to dwuletni pilotażowy program mający przyspieszyć rozwój zrównoważonego transportu wodorowego w Niemczech, w którym biorą udział Toyoty Mirai. Wodorowe sedany wykonały już ponad 100 tys. kursów z pasażerami po Berlinie i przejechały łącznie już ponad milion kilometrów.

 

H2 Moves Berlin to program, w którym uczestniczą Toyota Deutschland, SafeDriver ENNOO i Anglo American. Toyota, chcąc przetestować praktyczność eksploatacji samochodów zasilanych wodorem w metropolii, udostępni pasażerom Ubera w Berlinie 200 sedanów Mirai z elektrycznym napędem na ogniwa paliwowe. Firma SafeDriver Group, oferująca samochody z kierowcą dla VIP-ów, zajmie się obsługą aut.

Wodorową Toyotę można będzie zarezerwować za pośrednictwem aplikacji Uber w usłudze Comfort Electric. Umożliwia ona pasażerom zamówienie nowoczesnych, bezemisyjnych samochodów o wysokim komforcie, prowadzonych przez najlepszych kierowców.

Niezawodna Toyota Mirai

Toyoty Mirai spisują się doskonale w roli berlińskich taksówek. Podczas pierwszych miesięcy programu wodorowe sedany wykonały ponad 100 tys. kursów oraz przejechały ponad milion kilometrów.

André Schmidt, prezes Toyota Deutschland, tak to podsumował:

„Projekt H2 Moves Berlin już udowodnił, że alternatywny napęd oraz nieograniczona użyteczność na co dzień idą w parze. Toyoty Mirai wykonały ponad 100 tys. kursów i bezproblemowo pokonały milion kilometrów. To dowód na niezawodność samochodów wodorowych. Cieszymy się, że Toyota mogła przyczynić się do tego projektu”.

Thomas Mohnke, prezes Safe Driver Group GmbH, dodał:

„Samochody napędzane wodorem już stanowią alternatywę dla aut z silnikami spalinowymi zarówno z biznesowego punktu widzenia jak i pod względem wydajności. To czysta technologia przyszłości, która jest dostępna już teraz”.

Zasięg do 650 km i szybkie tankowanie

Toyota Mirai drugiej generacji jest napędzana silnikiem elektrycznym o mocy 182 KM, zasilanym ogniwami paliwowymi, które wytwarzają prąd w reakcji wodoru i tlenu. Reakcja ta zachodzi bez procesu spalania wodoru, dlatego samochód nie emituje CO2 ani żadnych szkodliwych substancji. Jedynym produktem ubocznym jest woda.

Zużycie wodoru wynosi średnio od 0,79-0,89 kg/100 km (w zależności od wyposażenia i masy pojazdu). Zasięg – do 650 km. Napęd Toyoty Mirai utrzymuje sprawność i zasięg zarówno w czasie mrozów sięgających -30ºC, jak i w bardzo wysokich temperaturach. 

Uzupełnienie paliwa w tym samochodzie zajmuje zaledwie kilka minut.

Benny Oeyen, dyrektor wykonawczy ds. rozwoju rynku w Anglo American, mówiąc o zaletach Toyoty Mirai, podkreślał:

„Ten rodzaj napędu pozwala skutecznie przyspieszyć dekarbonizację transportu. Uważamy, że pojazdy elektryczne na ogniwa paliwowe świetnie sprawdzają się w dużych flotach, takich jak taksówki, ponieważ mają duży zasięg i krótki czas tankowania bez konieczności zwiększania masy akumulatora”.