Toyota nieustannie rozwija swoje silniki spalinowe, dostosowując je do pracy z paliwami alternatywnymi, a najnowsze technologie testuje w najbardziej wymagających warunkach motorsportu. Ulepszona Toyota GR Corolla H2 Concept napędzana wodorem oraz model GR86 Future FR Concept korzystający z niskoemisyjnej benzyny wzięły udział w 24-godzinnym wyścigu na torze Fuji.
Toyota jest jedyną marką, która pracuje nad rozwojem wszystkich nisko- i bezemisyjnych napędów. Koncern konsekwentnie udoskonala silniki spalinowe, przystosowując je do zasilania paliwami o minimalnej emisji CO2 lub w pełni bezemisyjnymi, a wszystkie innowacje poddaje testom podczas rajdów i wyścigów. Zawody na torze umożliwiają gromadzenie cennych danych i weryfikację rozwiązań w ekstremalnych warunkach, dlatego prototypy opracowywane przez inżynierów Toyoty regularnie startują w japońskiej serii Super Taikyu, w tym w wyścigach trwających 24 godziny.
Od 2021 roku Toyota rozwija silnik spalinowy zasilany wodorem, który znalazł zastosowanie w prototypowej GR Corolli H2 Concept. Początkowo jednostka bazująca na silniku benzynowym z modeli GR Yaris i GR Corolla korzystała z wodoru w formie gazowej. W 2023 roku koncern zaprezentował pierwszy na świecie prototyp silnika pracującego na ciekły wodór. W początkowej fazie prac skupiono się na zwiększeniu trwałości pomp ciekłego wodoru oraz opracowaniu takich rozwiązań jak owalne zbiorniki, które zwiększają zasięg pojazdu. Podczas zeszłorocznego 24-godzinnego wyścigu na torze Fuji samochód przejechał 30 okrążeń na jednym tankowaniu wodoru.